El comerç electrònic a Espanya continua amb un creixement imparable, i les darreres dades de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ho confirmen. Al segon trimestre del 2022, la facturació del comerç electrònic va assolir els impressionants 18.190 milions d’euros, la qual cosa representa un increment del 33,1% respecte a l’any anterior. Aquestes xifres demostren l’auge creixent de les compres en línia i l’impacte significatiu que està tenint en diversos sectors d’activitat. Descobreix més detalls a continuació!
- Sectors destacats en facturació:
Els sectors que encapçalen la facturació en el comerç electrònic a Espanya són les agències de viatges i operadors turístics, amb un 10,2% del total, seguits del transport aeri (6,6%) i les peces de vestir (6,5%). Aquests sectors estan experimentant un notable creixement i s’estan adaptant a les preferències dels consumidors digitals. - Creixement en nombre de transaccions:
El nombre de transaccions al segon trimestre del 2022 va augmentar un 16,4% en comparació amb l’any anterior, superant els 325 milions d’operacions. Entre els sectors destacats pel nombre de compres-vendes es troben els restaurants, liderant el rànquing amb un 7,1%. A més, cal destacar que més de la meitat de les transaccions (53,2%) es van originar en països estrangers, mentre que el 46,8% es va realitzar en territori espanyol. - Saldo net exterior i comerç internacional:
El saldo net exterior revela un dèficit de 7.046 milions d’euros, el que significa que les compres realitzades des de l’estranger cap a Espanya superen les compres fetes per Espanya a l’estranger. Pel que fa al volum de negoci, les transaccions amb origen a Espanya i dirigides a l’exterior van augmentar un 20,9%, arribant als 9.683 milions d’euros. D’altra banda, les compres-vendes des de l’exterior cap a Espanya van generar una facturació de 2.638 milions d’euros, un impressionant increment del 106,1% en comparació amb l’any anterior. - Impacte en el sector turístic i altres destacats:
El sector turístic és un dels més beneficiats pel comerç electrònic, ja que agrupa agències de viatges, transport aeri, transport terrestre, lloguer d’automòbils i hotels. En conjunt, aquestes àrees d’activitat representen el 66,3% de les compres realitzades des de l’exterior cap a Espanya. A més, les peces de vestir, els serveis auxiliars a la intermediació financera i el transport aeri són els principals impulsors del volum de negoci des d’Espanya cap a l’exterior.
El comerç electrònic (o ecommerce) a Espanya continua amb el seu ascens imparable, transformant la forma en què els consumidors realitzen les seves compres i generant noves oportunitats per als negocis. El creixement en la facturació, l’increment en el nombre de transaccions i l’impacte en diversos sectors demostren el potencial i la importància d’aprofitar els avantatges del comerç electrònic per a la teva empresa. Si vols millorar la teva presència en línia, augmentar les vendes i oferir una millor experiència als teus clients, comptar amb un ecommerce ben dissenyat i optimitzat és essencial. Amb els nostres serveis de creació d’ecommerce, podem ajudar-te a posar en marxa la teva botiga en línia i aconseguir resultats reals. No deixis que la competència t’avanci, adapta’t a les tendències actuals i fes créixer el teu negoci amb el comerç electrònic.